Juriste
Date de publication :
04 octobre 2024Taux d'activité :
100%- Lieu de travail :Luxembourg
Wer sich für eine Karriere bei Lombard Odier entscheidet, ist für einen renommierten, globalen Vermögensverwalter und Asset Manager tätig, der sich auf nachhaltige Investitionen fokussiert. Wir sind eine unabhängige und innovative Bank erster Wahl für private und institutionelle Kunden. Unsere Gruppe ist eine der bestkapitalisierten weltweit. Wir verwalten rund CHF 300 Milliarden und sind auf vier Kontinenten von über 25 Niederlassungen aus tätig.
Mit unserer über 225-jährigen Geschichte sind wir ein Investmenthaus mit umfassendem Angebot an diskretionärer und beratender Portfolioverwaltung sowie Finanzdienstleistungen. Unsere hochmoderne Technologie-Plattform vermarkten wir auch erfolgreich an andere Finanzinstitute. Über Lombard Odier Investment Managers bieten wir Vermögensverwaltungsdienstleistungen und Anlagestrategien an.
"Rethink Everything" ist unsere Philosophie – sie steht im Zentrum unseres Handelns. Wir sind durch mehr als 40 Finanzkrisen stärker geworden, indem wir die Welt um uns herum ständig neu gedacht haben. So bieten wir unseren Kundinnen und Kunden stets neue Anlageperspektiven.
SENIOR LEGAL COUNSEL - Responsible for Luxembourg and Belgium Activities
You will be leading the Luxembourg and Belgium legal activities for the Bank, report to the Head of Legal Europe and work in a muti cultural and multilingual legal team of 5 persons in Luxembourg responsible for European Activities in Spain, UK, Italy and France.
YOUR ROLE
- Provide expert Legal advice on banking and investment activities and be in charge of contractual documentation for the activities of the Head Office in Luxembourg and the Belgium branch and Luxembourg Offices;
- Provide support on the European coordination on legal matters and regulations in particular for matters relating to legislation concerning banking and financial activities;
- Legal support for EU Regulatory projects;
- Create or review Client Documentation and banking Contracts in coordination with the other members of the legal team;
- Provide and interpret legal information, conduct training and disseminate appropriate legal requirements to staff;
- Legal support for complaints of clients and litigation (review progress of outstanding litigation, liaise with and manage external lawyers, and advise management accordingly);
- Legal support for miscellaneous internal projects developing LOESA;
- Provide legal support for credit operations and transactions, including drafting and reviewing credit agreements and collateral management;
- Assist private bankers in understanding legal and regulatory obligations when establishing client agreements.
YOUR PROFILE
- A Master’s degree in Law, specializing in Banking, Financial Law with relevant working experience of 7-10 years in Belgium or in Luxembourg covering the Luxembourgish and Belgium markets in the financial field;
- Technical knowledge and skills:
- Excellent knowledge of Belgium and Luxembourg Law with a thorough understanding of European banking law;
- A thorough understanding of MIFID II and other European banking Law;
- A good understanding of French, UK, Spain and or Italian Law is a plus.
- Interpersonal skills:
- Hands-on approach & client oriented, excellent responsiveness and result-oriented;
- Excellent interpersonal skills, written and verbal communications skills;
- Flexible, adaptable, polyvalent & excellent organizational skills are essential.
- Language skills:
- French, English mother tongue or excellent knowledge;
- Flemish, Italian, Spanish is a plus.
Fünf Werte definieren die DNA unseres Hauses. Exzellenz motiviert uns, die Besten unseres Gebiets zu sein, und Innovation ermöglicht unseren Fortschritt. Respekt ist das Fundament unserer Interaktionen, und Integrität leitet unser Handeln. Gemeinsam sind wir One Team, das sich mit leidenschaftlichem Engagement in den Dienst unserer Kundinnen und Kunden stellt.
Wir fördern eine inklusive und integrative Arbeitsumgebung für unsere Mitarbeitenden. Vielfalt, Gleichberechtigung und Inklusion sind fest in unserem Unternehmensleitbild ‘La Maison’ verankert und wir sind bestrebt, dass unsere Mitarbeitenden sowohl ihre beruflichen als auch ihre persönlichen Ziele verwirklichen können. Wir fördern interne Karrierewege durch individualisierte und kompetenzbasierte Trainingsangebote. Wir sind fest davon überzeugt, dass der Aufbau vielfältiger Teams zu unserem nachhaltigen Erfolg beiträgt und daher Fundament unserer Unternehmensstrategie ist.
Es ist eine tolle Gelegenheit, um Teil des Teams zu werden. Alle Bewerbungen werden streng vertraulich behandelt.