Publié: 19 mars 2024
Luzern
100%
Durée indéterminée
Emplois trouvés sur le web
Front Desk Manager (m/w/d)
Apply now Position: Front Desk Manager (m/w/d) ( Full time # 538762)
Property / Office: Mandarin Oriental Palace, Luzern
Location: Luzern, Switzerland
Wir suchen einen/eine Front Desk Manager für das Mandarin Oriental Palace in Luzern!
Das legendäre Hotel Palace Luzern wurde erstmals im Jahr 1906 eröffnet und befindet sich in Luzern am Ufer des Vierwaldstättersees. Nach einer kompletten Renovierung eröffnete das Mandarin Oriental Palace, Luzern im September 2022 seine Türen für Kollegen und Gäste. Das Hotel verfügt über 136 Zimmer und Suiten mit herrlichem Blick auf den Vierwaldstättersee und die Berge. Drei Restaurants, eine Bar mit wunderschöner Terrasse, der Meeting- und Eventbereich, der Spa sowie ein Fitnessraum runden das vielfältige Angebot für unsere Gäste ab.
Als Front Desk Manager sind Sie für folgende
Aufgaben verantwortlich:
Vertretung des Front Office Managers und Ansprechpartner für das Front Office Team
Verantwortlich für die Erreichung der Bereichsziele sowie die Umsetzung der Qualitätsstandards von Mandarin Oriental
Sicherstellung reibungsloser und gästeorientierter Arbeitsabläufe der Front Office Abteilung
Check-Ins und Check-Outs unserer Gäste
Begrüssung, Betreuung und Koordination der Stamm-, VIP- und Hotelgäste
Kontrolle der Bewertungsportale und professionelle Bearbeitung von Reklamationen, von der Annahme bis zur Lösungsfindung
Unterstützung, bei dem Training und Coachen von unseren Rezeptionsmitarbeitern
Erstellung und Kontrolle der Dienstpläne und Urlaubsplanung
Annahme und Bearbeitung von Reservierungen in Abwesenheit der Reservierungsabteilung
Gewährleistung der Sicherheit und Wohlbefinden für unsere Gäste sowie für unsere Mitarbeiter
Als Front Desk Manager
suchen wir nach:
Eine abgeschlossene Berufsausbildung in der Hotellerie
Mehrjährige Führungserfahrung im Front Office Bereich der gehobenen Hotellerie
Führungsstark - Organisationstalent und die Fähigkeit, ein Team von Mitarbeitern verschiedenster Kulturkreise einfühlsam und mit Disziplin zu führen
Gute EDV-Kenntnisse, PMS Kenntnisse
Kompetenzen in der schriftlichen und mündlichen Kommunikation
Flexibilität – zu Ihrer Position gehören Wochenend- und Feiertagsschichten
Exzellente Umgangsformen und gepflegtes Äusseres, sowie eine positive Ausstrahlung
Aufgeschlossenheit und Teamfähigkeit
Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse, weitere Fremdsprachen von Vorteil
Wir schenken unserem/ unserer Front Desk Manager
weltklasse Vorteile, einschliesslich, aber nicht beschränkt auf:
Rabatte auf Hotelaufenthalte und F&B in der gesamten Gruppe
Family & Friends Rate im Mandarin Oriental Palace, Luzern
Spezialrate für Swiss Deluxe Hotels
Spezialrate für E-Cornell Kurse
Spa Discount
Weltweite Aufstiegs- und Versetzungsmöglichkeiten
Learning & Development Möglichkeiten
Sowie vieles mehr!
Wollen Sie Teil unseres Teams werden?
Dann freuen wir uns sehr über Ihre Bewerbung!
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We are looking for a Front Desk Manager to join our iconic Mandarin Oriental Palace, Lucerne!
The legendary Hotel Palace Luzern first opened in 1906 and is in the city on the shores of Lake Lucerne. After a complete renovation, the Mandarin Oriental Palace, Luzern reopened its doors in September 2022. It comprises 136 rooms and suites offering excellent views over the lake and mountains. Three restaurants, one bar together with a variety of meeting facilities, a Spa and a fitness room roundup our offer for our Guests.
As Front Desk Manger you will be
responsible for the following tasks:
Representing the Front Office Manager and contact person for the Front Office team
Responsible for the achievement of departmental goals and the fulfillment of Mandarin Oriental's quality standards
Ensuring smooth and guest-oriented workflows of the Front Office department
Check-ins and check-outs of our guests
Greeting, looking after and co-ordinating regular, VIP and hotel guests
Checking the review portals and professionally processing complaints, from acceptance to finding a solution
Supporting, training and coaching of our Front Office employees
Creation and control of duty rosters and vacation planning
Accepting and processing reservations in the absence of the reservations department
Ensuring the safety and well-being of our guests and colleagues at any time
As Front Desk Manager we are
looking for:
Completed vocational training in the hotel industry
Several years of management experience in the front office area of the luxury hotel industry
Strong leadership skills - organizational talent and the ability to lead a team of employees from different cultural backgrounds with empathy and discipline
Strong computer skills, knowledge of PMS
Competence in written and verbal communication
Flexibility - your position will include weekend and holiday shifts
Excellent manners and well-groomed appearance, as well as a positive charisma
Open-mindedness and ability to work in a team
Excellent knowledge of German and English
We offer our Front Desk Manager
world class benefits, including but not limited to:
Discounts on hotel stays and F&B across the group
Family & Friends rate at the Mandarin Oriental Palace, Lucerne
Special rate for Swiss Deluxe Hotels
Special rate for E-Cornell courses
Spa discount
Worldwide promotion and transfer opportunities
Learning & Development opportunities
And much more!
Would you like to become part of our team?
Then we look forward to receiving your application!
Do you want to be part of this unique hotel?
We look forward to receiving your application!
Advertised: W. Europe Standard Time 19 Mar 2024 Applications close:
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