MOHG Careers - Where You Fit In

Mandarin Oriental (Switzerland) SA

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  • Date de publication :

    19 mars 2024
  • Taux d'activité :

    100%
  • Type de contrat :

    Durée indéterminée
  • Lieu de travail :

    Luzern

MOHG Careers - Where You Fit In

Front Desk Manager (m/w/d)

Apply now Position: Front Desk Manager (m/w/d) ( Full time # 538762)

Property / Office: Mandarin Oriental Palace, Luzern

Location: Luzern, Switzerland

Wir suchen einen/eine Front Desk Manager für das Mandarin Oriental Palace in Luzern!

Das legendäre Hotel Palace Luzern wurde erstmals im Jahr 1906 eröffnet und befindet sich in Luzern am Ufer des Vierwaldstättersees. Nach einer kompletten Renovierung eröffnete das Mandarin Oriental Palace, Luzern im September 2022 seine Türen für Kollegen und Gäste. Das Hotel verfügt über 136 Zimmer und Suiten mit herrlichem Blick auf den Vierwaldstättersee und die Berge. Drei Restaurants, eine Bar mit wunderschöner Terrasse, der Meeting- und Eventbereich, der Spa sowie ein Fitnessraum runden das vielfältige Angebot für unsere Gäste ab.

Als Front Desk Manager sind Sie für folgende

Aufgaben verantwortlich:

Vertretung des Front Office Managers und Ansprechpartner für das Front Office Team

Verantwortlich für die Erreichung der Bereichsziele sowie die Umsetzung der Qualitätsstandards von Mandarin Oriental

Sicherstellung reibungsloser und gästeorientierter Arbeitsabläufe der Front Office Abteilung

Check-Ins und Check-Outs unserer Gäste

Begrüssung, Betreuung und Koordination der Stamm-, VIP- und Hotelgäste

Kontrolle der Bewertungsportale und professionelle Bearbeitung von Reklamationen, von der Annahme bis zur Lösungsfindung

Unterstützung, bei dem Training und Coachen von unseren Rezeptionsmitarbeitern

Erstellung und Kontrolle der Dienstpläne und Urlaubsplanung

Annahme und Bearbeitung von Reservierungen in Abwesenheit der Reservierungsabteilung

Gewährleistung der Sicherheit und Wohlbefinden für unsere Gäste sowie für unsere Mitarbeiter

Als Front Desk Manager

suchen wir nach:

Eine abgeschlossene Berufsausbildung in der Hotellerie

Mehrjährige Führungserfahrung im Front Office Bereich der gehobenen Hotellerie

Führungsstark - Organisationstalent und die Fähigkeit, ein Team von Mitarbeitern verschiedenster Kulturkreise einfühlsam und mit Disziplin zu führen

Gute EDV-Kenntnisse, PMS Kenntnisse

Kompetenzen in der schriftlichen und mündlichen Kommunikation

Flexibilität – zu Ihrer Position gehören Wochenend- und Feiertagsschichten

Exzellente Umgangsformen und gepflegtes Äusseres, sowie eine positive Ausstrahlung

Aufgeschlossenheit und Teamfähigkeit

Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse, weitere Fremdsprachen von Vorteil

Wir schenken unserem/ unserer Front Desk Manager

weltklasse Vorteile, einschliesslich, aber nicht beschränkt auf:

Rabatte auf Hotelaufenthalte und F&B in der gesamten Gruppe

Family & Friends Rate im Mandarin Oriental Palace, Luzern

Spezialrate für Swiss Deluxe Hotels

Spezialrate für E-Cornell Kurse

Spa Discount

Weltweite Aufstiegs- und Versetzungsmöglichkeiten

Learning & Development Möglichkeiten

Sowie vieles mehr!

Wollen Sie Teil unseres Teams werden?

Dann freuen wir uns sehr über Ihre Bewerbung!

***

We are looking for a Front Desk Manager to join our iconic Mandarin Oriental Palace, Lucerne!

The legendary Hotel Palace Luzern first opened in 1906 and is in the city on the shores of Lake Lucerne. After a complete renovation, the Mandarin Oriental Palace, Luzern reopened its doors in September 2022. It comprises 136 rooms and suites offering excellent views over the lake and mountains. Three restaurants, one bar together with a variety of meeting facilities, a Spa and a fitness room roundup our offer for our Guests.

As Front Desk Manger you will be

responsible for the following tasks:

Representing the Front Office Manager and contact person for the Front Office team

Responsible for the achievement of departmental goals and the fulfillment of Mandarin Oriental's quality standards

Ensuring smooth and guest-oriented workflows of the Front Office department

Check-ins and check-outs of our guests

Greeting, looking after and co-ordinating regular, VIP and hotel guests

Checking the review portals and professionally processing complaints, from acceptance to finding a solution

Supporting, training and coaching of our Front Office employees

Creation and control of duty rosters and vacation planning

Accepting and processing reservations in the absence of the reservations department

Ensuring the safety and well-being of our guests and colleagues at any time

As Front Desk Manager we are

looking for:

Completed vocational training in the hotel industry

Several years of management experience in the front office area of the luxury hotel industry

Strong leadership skills - organizational talent and the ability to lead a team of employees from different cultural backgrounds with empathy and discipline

Strong computer skills, knowledge of PMS

Competence in written and verbal communication

Flexibility - your position will include weekend and holiday shifts

Excellent manners and well-groomed appearance, as well as a positive charisma

Open-mindedness and ability to work in a team

Excellent knowledge of German and English

We offer our Front Desk Manager

world class benefits, including but not limited to:

Discounts on hotel stays and F&B across the group

Family & Friends rate at the Mandarin Oriental Palace, Lucerne

Special rate for Swiss Deluxe Hotels

Special rate for E-Cornell courses

Spa discount

Worldwide promotion and transfer opportunities

Learning & Development opportunities

And much more!

Would you like to become part of our team?

Then we look forward to receiving your application!

Do you want to be part of this unique hotel?

We look forward to receiving your application!

Advertised: W. Europe Standard Time 19 Mar 2024 Applications close:

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