Securities Specialist - CAIP

Opfikon
05.09.2019 | Poste à res­pon­sa­bil­i­tés | 100%

Securities Specialist - CAIP

Securities Specialist - CAIP

Schweiz - Zürich

Operations

Corporate Center

Job Reference #:

198846BR

City:

Opfikon

Job Type:

Vollzeit

Your role:

Are you a master of transactions? Do you know how to take care of clients? Are you keen at being at pulse of capital markets? We’re looking for someone like that who can:

– prepare documentation, process transactions, and perform other tasks related to control and reconciliation

– monitor and process pending items, correcting discrepancies

– launch investigations, provide information and compose correspondence

– increase efficiencies by utilizing technology

– understand risks and apply this knowledge to risk metrics

– identify and resolve technical issues with reconciliation tool and file management

Your team:

You’ll be working in the Corporate and Income section in Zurich Opfikon. We are responsible for the correct and timely processing of Corporate Action and Income transactions. This includes cash payments such as dividend, interest, liquidation and redemption or corporate events like merger, capital increase, tender or purchase offer and stock split on equities, bonds or hedge fund products. As a strong member of the team you will work closely within the integrated value chain and our global / international interfaces.

Your expertise:

You have:

– completed apprenticeship in a bank, insurance or similar

– experience in financial services

– relevant experience in securities products, ideally in Corporate Actions and Income processing

– command of Microsoft Excel / Power Point / Word / Outlook

– ideally a degree in business and commerce, but not a must

You are:

– totally focused on client service and timely execution of task orders

– motivated, self-directed and driven (always staying up to date and improving)

– fluent in German and English (knowledge in French or Italian language is a plus)

About us:

Kompetente Beratung. Vermögensverwaltung. Investment Banking. Asset Management. Privatkundengeschäft in der Schweiz. Und alles, was man dazu braucht. Das machen wir. Für Privat-, Firmen- und institutionelle Kunden weltweit.

Wir sind rund 60 000 Mitarbeiter - in allen wichtigen Finanzzentren, in mehr als 50 Ländern. Wollen Sie dazugehören?

Join us:

Wir kommen aus unterschiedlichsten Ländern und legen Wert auf Zusammenarbeit und einen freundlichen Umgang. Vielfalt, Integration und Respekt am Arbeitsplatz sind uns wichtig. Wir fördern Ihre Karriereentwicklung, interne Mobilität und eine gesunde Work-Life-Balance. Interessiert? Dann bewerben Sie sich jetzt.

Disclaimer / Policy Statements:

UBS ist ein Arbeitgeber, der Chancengleichheit fördert. Wir respektieren jeden Mitarbeiter als Individuum sowie unterschiedliche Kulturen, Perspektiven, Fähigkeiten und Erfahrungen unseres Personals.

Ce site web utilise des cookies afin d'offrir le meilleur service possible. Pour plus de détails, consultez nos Conditions générales et nos informations sur la Protection des données.