GSK has bold commercial ambitions for the future. By 2031, we aim to deliver £38 billion in annual sales – building from existing strong performance momentum which will significantly increase the positive impact we can have on the health of billions of patients around the world. Our Ahead Together strategy means intervening early to prevent and change the course of disease, helping to protect people and support healthcare systems.
Our portfolio is made up of vaccines, specialty medicines and general medicines. These are the three different types of products we create to prevent and treat disease, many with the potential to be first-or best-in-class.
Brand Manager Specialty Care & Respiratory (m/f/d)
We are seeking a motivated and dynamic Brand Manager Specialty Care & Respiratory (m/f/d) to join our team.
This role will lead the development and execution of strategic plans for new assets and indication across multiple speciality groups, ensuring alignment with both global and local marketing strategies to meet patients' and customers' needs while driving strong performance in a competitive market.
The Brand Manager will collaborate closely with the sales force and first-line sales managers to create and implement impactful, customer-centric materials and omnichannel user journeys, with a particular emphasis on optimizing the digital channel mix for brand promotion.
Furthermore, the Brand Manager will foster a collaborative and values-driven work environment by embodying GSK's core values of Patient Focus, Transparency, Respect, Integrity, Courage, Accountability, Development, and Teamwork, while driving performance and innovation to meet the ambitious goals of GSK Switzerland.
Key Responsibilities:
- Define product strategy, including positioning, messaging, go-to-market approach, and operational planning across channels.
- Lead localization and creation of commercial assets to support sales and marketing execution.
- Manage A&P budget and collaborate on long-term financial planning with finance and senior leaders.
- Drive cross-functional collaboration with medical, regulatory, marketing, sales, access, and supply chain teams to ensure seamless execution.
- Prepare for key launch milestones (e.g., launch readiness reviews) and inspire the organization through engaging internal communication.
- Represent Switzerland in global brand team discussions to ensure local needs are met and competitor strategies addressed.
- Develop competitor readiness strategies and support tailored customer segmentation and communication.
- Ensure compliance with GSK Code, Pharmakodex, and internal frameworks for customer experience and user journeys.
Qualifications & skills:
- Pharmaceutical industry experience with Launch Excellence, Sales, and Marketing expertise.
- Strong business acumen, including budget management, financial forecasting, and operational planning, with a focus on setting and tracking KPIs to measure impact.
- In-depth understanding of the Swiss healthcare system and external environment.
- Excellent communication skills with the ability to inspire and influence senior stakeholders.
- Cross-functional collaboration experience and strong project management skills.
- Entrepreneurial mindset with a test-and-learn approach to drive continuous improvement and innovation.
- Fluent in German and English; French is a plus.
- Familiarity with Swiss Pharmakodex and experience developing compliant content aligned with industry standards.
Warum GSK?
Wenn Sie spezielle Bedingungen oder anderweitig Unterstützung bei der Bewerbung für einen Job bei GSK benötigen, wenden Sie sich bitte unter 1-877-694-7547 (gebührenfrei in den USA) bzw. +1 801 567 5155 (außerhalb der USA) an das GSK HR Service Centre.
GSK ist ein Arbeitgeber, der sich für Gleichberechtigung und gegen Diskriminierung am Arbeitsplatz einsetzt. Alle qualifizierten Bewerber erhalten dieselbe Bezahlung für gleiche Tätigkeit, und zwar unabhängig von Herkunft , Hautfarbe, Nationalität, Religion, Geschlecht, Schwangerschaft, Familienstand, sexueller Orientierung, Geschlechtsidentität/-präsentation, Alter, Behinderung, genetischen Informationen, Militärdienst sowie vom Status eines geschützten Veteranen oder von einem anderen staatlichen Schutzstatus.
Wichtiger Hinweis für Arbeitsvermittlungsunternehmen/‑agenturen
GSK akzeptiert keine Empfehlungen von Arbeitsvermittlungsunternehmen und/oder Arbeitsvermittlungsagenturen für die auf dieser Website ausgeschriebenen freien Stellen. Alle Arbeitsvermittlungsunternehmen/‑agenturen müssen sich an die Abteilung für gewerbliche und allgemeine Beschaffung/Personalabteilung von GSK wenden, um die schriftliche Einwilligung einzuholen, bevor sie GSK Bewerber empfehlen. Der Erhalt einer schriftlichen Einwilligung ist Voraussetzung für jegliche Vereinbarung (sowohl mündlich als auch schriftlich) zwischen dem Arbeitsvermittlungsunternehmen/der Arbeitsvermittlungsagentur und GSK. Falls diese Genehmigung nicht erteilt wurde, wird davon ausgegangen, dass sämtliche Handlungen des Arbeitsvermittlungsunternehmens/der Arbeitsvermittlungsagentur ohne die Zustimmung von GSK oder ohne eine vertragliche Vereinbarung mit GSK unternommen wurden. Aus diesem Grund haftet GSK nicht für irgendwelche Gebühren, die aus solchen Handlungen oder aus Empfehlungen von Arbeitsvermittlungsunternehmen/‑agenturen für die auf dieser Website ausgeschriebenen freien Stellen entstehen.
Hinweis: Wenn Sie eine in den USA zugelassene medizinische Fachkraft sind oder eine medizinische Fachkraft nach den Gesetzen des Bundesstaates, der Ihre Zulassung ausgestellt hat, muss GSK unter Umständen die Kosten erfassen und melden, die GSK für Sie entstehen, falls Sie zu einem Bewerbungsgespräch eingeladen werden. Diese Erfassung von geldwerten Vorteilen ist notwendig, um sicherzustellen, dass GSK alle bundes- und einzelstaatlichen Transparenzanforderungen der USA erfüllt. Weitere Informationen finden Sie auf der Website von GSK über Transparenzberichterstattung For the Record.